NL: +31 (0)30 80 80 790 - BE: 078 485 083 info@cardboards.nl

Maak kennis met de CARDBOARDS V2 (Google Cardboard 2)!

CARDBOARDSV2 GOOGLE CARDBOARD

Toen Google de Cardboard introduceerde in 2014, was het een grote verrassing. De meeste Virtual Reality producenten waren bezig met hi-tech apparatuur, maar Google besloot om het tegenovergestelde te doen. Zij creëerde een headset van karton die toegankelijk was en werkt met een Android en iPhone smartphone.

Eind mei 2015 tijdens de I / O conferentie van Google, onthulde Google de nieuwste versie van Google Cardboard. Ook al is de eerste versie fantastisch goed, heeft de nieuwe versie een aantal verbeteringen ten opzichte van de eerste versie. Op het eerste gezicht lijkt de Cardboard hetzelfde, maar er zijn een aantal wijzigingen aangebracht om een nog betere VR ervaring te krijgen.

Hieronder beschrijven wij enkele van die veranderingen:

In drie-stappen klaar voor gebruik

Schuif de viewer uit de hoes, vouw de flappen, plaats je telefoon, en ervaar virtual reality!

stappen
Makkelijk mee te nemen

Eén van de grootste voordelen van de V2 CARDBOARDS is dat het makkelijk terug te vouwen is. De viewer maakt gebruik van klittenband in plaats van dubbelzijdige tape. Zodra je klaar bent met de Cardboard, vouw je het op en stop je het terug in de beschermende hoes. Je eindigt met een mooi, compact doosje wat niet zal blijven haken of gemakkelijk zal scheuren.

CARDBOARDV2.2

 

 

Grotere lenzen

De V2 kit heeft asymmetrische 37mm biconvex lenzen met 50mm focal distance – groter dan de 25mm x 45mm  lenzen van de V1 Cardboard.

lens-300x195

Meer compatibiliteit

Alle telefoons met een beeldscherm tot 6 inches passen in dezelfde viewer – en iOS smartphones worden ondersteund!

mobile-300x152

Nieuwe besturingsmethode

De grootste verandering is het vertrek van de magneet schuiver. De nieuwe viewers zijn voorzien van een knop die het scherm aan tikt wanneer je deze indrukt. Alle telefoons kunnen apps bedienen op deze manier.

 

conductive-tab1-300x195

CARDBOARDS V2.0 is nu beschikbaar in onze webwinkel.

BESTEL een exemplaar via onze webshop en ga op ontdekkingsreis in de wonderen wereld van virtual reality!

De wereld rond met Cardboard

Sommigen reizen om even weg te zijn van alles in het dagelijks leven, anderen reizen om iets nieuws te ontdekken. Wat je reden ook mag zijn, reizen is altijd de moeite waard!

Het ervaren van wonderlijke plekken in de wereld brengt helaas vaak kosten en tijd met zich mee. Met je Google Cardboard kun je deze wonderlijke plekken ervaren in virtual reality. Wij vonden een aantal apps die je een reis ervaring geven.

Tokyo VR Cardboard

Google-cardboard-

Zien hoe het is om te lopen door de straten van Tokyo is makkelijker dan ooit. Met je VR headset en de Tokyo VR Cardboard app kun je 26 verschillende locaties in Tokyo bezoeken. Bezoek deze bruisende stad zonder een Nederlands-Japans woordenboek nodig te hebben!

Download (Android)

UAE VR

De Verenigde Arabische Emiraten is de plek waar het oude Midden-Oosten samengaat met de moderniteit van de westerse wereld. De hotspot voor toeristen is nu te bezoeken in virtual reality!

DOWNLOAD: IOSANDROID

Polar Sea 360

Waarom je virtuele reis beperken tot plaatsen waar je met vliegtuigmaatschappijen naar toe kunt?  Chill out op een ijzige Noord Pool. Polar Sea laat gebruikers ervaren hoe het is in de ijzige rijken van het Noordpoolgebied. Terwijl de laadtijden van de app soms lang zijn, is de pure schittering van het Noordpoolgebied het wachten waard.

DOWNLOAD: IOS ANDROID

London VR

Maak je klaar om de Tower of London, London Eye, de HMS Belfast te zien. Verken veel van de bezienswaardigheden van het vrolijke oude London in volledige 360 graden.

DOWNLOAD: IOSANDROID

Google Maps Streetview (Android)

Degene die geen bijzondere bestemming – of te veel bestemmingen – in gedachten heeft, kan gaan reizen met behulp van de VR-functie van Google Street View. Google Street View biedt een scala aan mogelijkheden. Je kunt wandelen door de straten van vele steden over de hele wereld.

 

 

Koning Willem Alexander ervaart Virtual Reality met CARDBOARDS VR VIEWER

Tijdens de Economische missie naar Denemarken heeft het Koninklijk echtpaar kennis gemaakt met CARDBOARDS Virtual Reality Viewer.

De door Noordhoff Health ontwikkelde app werd gepresenteerd met de kartonnen VR-bril van CARDBOARDS.NL aan de Koning, die deze graag wilde uitproberen.

Ervaar net als Koning Willem Alexander ook virtual reality met de CARDBOARDS VR Viewer. Meer informatie klik HIER

Foto’s: Karen Grønkjær Kjeldsen

Photo: Karen Grønkjær Kjeldsen

Karen Grønkjær Kjeldsen

View-Master en Google met VR-bril (Google Cardboard)

Google en Mattel brengen een nieuwe versie van de View-Master uit: de speelgoedbrillen waar ronde schijven met dia’s in gestoken moesten worden voor stereoscopisch beeld. De nieuwe versie werkt als een vr-bril met een smartphone, op basis van Googles open Cardboard-platform.

Google en Mattel richten zich met de nieuwe View-Master op kinderen, maken beide bedrijven bekend. “Door de ronde schijf van de View-Master met een app en een Android-telefoon te combineren, komen kinderen in een fantasierijke en interactieve leeromgeving”, aldus Mattel.

Aangezien Mattel alleen nog niet-werkende prototypes heeft is de werking nog niet volledig duidelijk maar het lijkt de bedoeling dat zowel een smartphone als de schijven in de View-Master gestoken kunnen worden. De schijven geven de gebruiker de mogelijkheid bepaalde 360graden-afbeeldingen en interactieve animaties te kiezen en deze vervolgens te bekijken. In eerste instantie gaat het onder andere om een panoramische blik in de Space Shuttle.

De nieuwe View-Master komt in de herfst van 2015 beschikbaar in combinatie met een demonstratieschijf voor een adviesprijs van 30 dollar, omgerekend en met btw ongeveer 32 euro. Additionele pakketten met schijven gaan dan 15 dollar kosten, oftewel iets meer dan 15 euro waarschijnlijk. De pakketten krijgen thema’s als natuur, avontuur en wetenschap.

Mattel View-Master

 

bron: http://tweakers.net/nieuws/101369/google-en-mattel-combineren-view-master-met-vr-bril.html

Google Cardboard takes on the dating world

Virtual Reality Takes on the Dating World

Virtual Reality Takes on the Dating World

Cyborg Dating is the latest in augmented reality social experiments

KIRAN UMAPATHY 

New virtual reality experiences are being developed every day. And if you’re looking for an interesting date idea, you may want to check out Cyborg Dating.

Cyborg Dating isn’t actually a date with a cyborg (though it may be difficult to tell the difference these days), but it is a potentially fun and thought-provoking activity. Visitors of Utrecht’s Impakt Festival in the Netherlands recently had the opportunity to test the new technology.

In the activity, one partner wears Google Cardboard and takes a walk through a virtual forest, armed with a general direction of where they need to go. The other partner helps guide them by hand so that they do not stumble into obstacles or city traffic. Along the way, both participants are informed about how the date is going. They are given suggestions of what to say, the ability to give gifts and can share a picnic basket. There’s even an opportunity to switch to night time mode and encourage the date to end romantically.

Post by PSFK.

The augmented experience is a collaboration between researcher Sander Veenhof and game designer Rosa Frabsnap. Veenhof explains how the concept was born:

I had been exploring the possibilities of augmented reality with a special interest in AR that has the potential to transform public spaces. It made me think of creating VR by doing what I had been doing with augmented reality – combining the real and the virtual realm and having the physical world augment the VR experience. Wearing a VR device outdoors can be dangerous so instead of moving towards more hardware, I looked into the opposite direction – human guidance. I decided to turn the outdoor VR experience into an interactive experience for two people and that’s when I approached Rosa to help further develop the interaction and narrative.

One field where digital technology is really making an interesting impact is dating. Veenhof and Frabsnap quickly agreed that a walk through the forest lent itself to a dating theme and continued to work with that idea. Just like a date, both participants are equally responsible for making the date successful.

cyborg dating While Google Cardboard may not provide the same type of immersive experience we’re seeing with the Oculus Rift, it does have it’s advantages, namely being cable-free and allowing for more movement. Veenhof believes these type of experiences, rather than stationary ones, are what the future holds:

Much of our behavior will be triggered or facilitated by smart wearables, and as a result of that, our inter-human relations too. Cyborg Dating was the closest we could get to letting people experience the future because despite being a fictional story, the interaction between the two participants and the choices they had to make were all about whether to follow their own human instincts or follow the instructions given by their devices. It allows them to consider the positive or negative effects digital enhancement has on our lives.

Veenhof reports that although the activity was a challenge, most couples seemed to genuinely enjoy the experience. The duo hopes to build on its insights by refining and testing Cyborg Dating at future events around the world.

Knit Extends Google Cardboard with NFC objects

Knit extends Google Cardboard with NFC objects

Knit Cardboard Objects for Google Cardboard headset

Creative technology agency Knit has developed a range of NFC-enabled Cardboard Objects that are designed to fit inside a modified version of Google’s Cardboard virtual reality (VR) headset to let users view “relevant app-based content” using real world objects.

“An NFC-tagged postcard could be placed on the headset to let a holidaymaker see what a holiday resort is like before buying, or a cardboard key could let someone go on a virtual tour of a new car,” Knit explains. “All the user has to do is switch on the NFC feature of their smartphone, put it in the headset and insert the cardboard object into the headset, the technology does the rest.”

The DIY Google Cardboard headset, unveiled at Google’s I/O conference in June 2014, includes an NFC tag for connecting the device to a user’s mobile phone, and is made from a corrugated cardboard sheet, two plastic lenses, a neodymium ring magnet, two strips of Velcro and a rubber band.

Knit has designed four Cardboard Object concepts. As well as the postcards and keys, there are trading cards for collectible objects that form part of a game and character objects that allow new digital characters to be unlocked within games. A video shows the Cardboard Objects in action:

“Currently, the apps for Cardboard offer a limited experience that lasts one to five minutes,” the company says. “By adding a collectible element, the Cardboard Objects have the potential to extend this use cycle by making multiple objects available for a single app.”

“We were intrigued by the Google Cardboard platform and challenged ourselves to make something that interacts with it in a new way,” says Jack Chalkley, creative technologist at Knit. “The low-cost, cardboard construction meant that modifying the device is easy and relatively low-cost.

“We settled on the idea of additional objects that could be attached to the device to give new experiences in the VR environment. This expands on the current interactions currently limited to panning around the environment and the single magnet-switch on the side.”

“After the initial hype surrounding VR, the launch of Oculus Rift and now Google Cardboard has been a game changer,” adds Nick Thompson, founding partner at Knit. “VR has become refined, usable and affordable to the masses. VR now offers brands the opportunity to truly immerse the consumer in the product and brand experiences.”

 

BRON: http://www.nfcworld.com/2015/02/05/333973/knit-extends-google-cardboard-nfc-objects/