NL: +31 (0)30 80 80 790 - BE: 078 485 083 info@cardboards.nl

 

Volvo-google-cardboard
Je wil een testrit maken in een Volvo, maar omdat je minderjarig bent, geen rijbewijs hebt of om andere redenen niet zomaar naar een dealer kunt stappen, gaat dat niet lukken. Gelukkig is er dan een oplossing: de autofabrikant heeft een app met de naam Volvo Reality uitgebracht, waarmee je virtueel kunt rondkijken in een Volvo XC90. Het doel is om mensen over de streep te trekken die nog twijfelen of ze in een SUV willen rijden.

volvo-episodeJe voelt natuurlijk niet echt hoe snel de auto optrekt en welke power er onder de motorkap zit, maar een deel van de ervaring probeert Volvo er toch mee over te brengen. Je krijgt een virtuele testrit in verschillende omgevingen, op verschillende tijdstippen op de dag. Tijdens het doorlopen van de episodes hoor je rustgevende muziek. Vanaf 18 november is de app verkrijgbaar voor de iPhone. Wat je ondertussen nog wel even moet regelen is een Google Cardboard VR-bril, die je zelf kunt knutselen of voor 12,95 bestellen op Cardboards.nl

De Google Cardboard VR-bril werd dit jaar eigenlijk als geintje aangekondigd tijdens de grote ontwikkelaarsconferentie van Google. Volvo is misschien wel het eerste merk dat Cardboard nu serieus inzet als marketingtool. Ze hebben Cardboards met Volvo-logo laten maken, om alvast hype te creëren voor de XC90.